Beautiful people

Disclaimer: zoals in mijn Twitterbio staat te lezen ben ik politiek ontheemd. Wie mij volgt, weet dat ik nooit tevreden ben over welke politieke partij dan ook. Ik vertrouw geen enkele politicus in Den Haag. Maar…

Dit is niet de tijd om politiek te bedrijven. Dit is de tijd om zoveel mogelijk over onze politieke verschillen (en culturele, religieuze en wat-voor-verschillen-dan-ook) heen te stappen en te stoppen met schreeuwen vanaf de zijlijn. Niemand heeft daar wat aan. Echt helemaal niemand.

Als we ons niet opstellen als een eenheid in deze toch al ongelijke strijd hebben we hem bij voorbaat al verloren.

Ik heb er genoeg van dat mensen proberen te scoren over de ruggen van Coronaslachtoffers en hun nabestaanden. En zelfs de ruggen van potentiële Coronaslachtoffers, terwijl we nog niet eens weten hoeveel dat er uiteindelijk zullen zijn.

Natuurlijk heeft niemand de wijsheid in pacht. Niemand kan deze crisis perfect oplossen. Daarvoor weten we nog te weinig. Maar “speed trumps perfection” en als je te bang bent om fouten te maken, loopt het sowieso verkeerd af.

Het is een verschrikkelijk virus en de consequenties zullen enorm zijn in allerlei opzichten. Want we weten niet hoe lang het gaat duren, of het weer terugkomt, of je echt immuun bent na een eerste besmetting, of het gaat muteren etc.

En binnen die onzekerheid moeten we overeind blijven, terwijl we afstand houden, banen en financiële zekerheid zien verdwijnen en onze hele samenleving, onze hele wereld zien transformeren. Niets zal ooit weer hetzelfde zijn. Vanzelfsprekendheden zullen niet meer vanzelfsprekend zijn. Voor niemand.

Ik heb er genoeg van dat dat gegeven wordt uitgemolken voor politiek gewin, voor gelijkhebberige tweetjes, voor wijsneuzerige maar inhoudsloze oneliners. Het is er de tijd niet voor.

Hoest en nies in je elleboog, was je handen, houd afstand en blijf zoveel mogelijk thuis. Blijf gezond. Zorg voor anderen. Wees zo opgewekt en optimistisch mogelijk. Wees een mensch. ❤️

Plaats een reactie