Whats app

Vrijdagavond 23.10 komt er iets binnen op mijn gsm via whats-app. Het is van één van mijn mentorleerlingen, die ik vandaag tijdens de Nederlandse les heb geprobeerd uit te leggen wanneer je in een zin zij, hun of hen gebruikt. Het was druk in de klas, ik moest af en toe onderbreken om de orde te herstellen en raakte daardoor geïrriteerd.
Hij bleef rustig en geduldig wachten totdat we verder konden gaan; pakte de draad gemakkelijk weer op.
Toen hij terug ging naar zijn pc om verder te gaan met de digitale oefenstof, had een ‘lollige’ klasgenoot zijn computer uitgeschakeld.
Vrijdagmiddagperikelen…
Ik kijk op het kleine schermpje van mijn telefoon.
“Juf, ik maak nu die hun, hen en zij oefening op Studiemeter en heb maar 1 fout.”
Ik moet wel twee keer lezen voordat het echt tot me doordringt wat er staat.
“Geweldig! Dus je hebt iets geleerd vandaag!” reageer ik.
“Vind ik ook. Ja juf.”
“Da’s erg leuk om te horen. Fijn dat je me dat even hebt laten weten. Dank je wel.”
“Ik moet u juist bedanken.”
“Graag gedaan, hoor. Fijn weekend en tot maandag.”
“Zelfde. Doei.”
Onderwijs. Vmbo. Amsterdam Nieuw West.
Mooi man.

