Land van de Liefde

Amorgos vanaf kloosterberg (2)
Vannacht klonk er een stem, zingend over het land waar ik zou willen wonen.
Letterlijk kon ik de woorden niet verstaan.
Maar het verlangen stijgt blijkbaar ver uit boven semantiek, want deze stem…
Bijna accoustisch, met onalledaagse trillers.
Tot op het bot.

Ik sluit mijn ogen en zie de zee, turquoise rimpelingen.
Donkerpaarse bergen met besneeuwde toppen in de verte.
Een briesje, verder stil.
Hitte.
Ik ben thuis.

En jij? Waar wil jij wonen?

Geef een reactie

